vanHaren retour

0 Shares
0
0
0

Je kent de winkel vast wel. De vanHaren is een bekende Nederlandse schoenenwinkelketen met een breed assortiment aan schoenen voor dames, heren en kinderen. Ze bieden betaalbare en trendy schoenen van diverse merken en stijlen, van casual tot formeel. vanHaren staat bekend om haar toegankelijke prijzen en biedt klanten de mogelijkheid om online te winkelen of een van hun fysieke winkels te bezoeken.

In deze blog gaan wij meer in op de online shoppers onder ons. Want wat als je een paar schoenen besteld, die toch op een manier niet aan je verwachtingen voldoet? Precies, die moet je dan retourneren. Maar goed, dan moet je wel weten hoe dat allemaal werkt. Om die reden ben je waarschijnlijk ook bij deze blog beland. Wij zullen je op een heldere manier vertellen welke stappen je moet volgen, zodat jij uiteindelijk je geld terugkrijgt of misschien een ander paar schoenen kan aanschaffen.

Hoe moet dat dan precies?

Och, wat zijn we blij met vanHaren. Anders dan veel andere online webshops, hoef je niet van allerlei moeilijke stappen te volgen in een account dat je niet hebt. Het enige dat je hier hoeft te doen, is het retourlabel opplakken en het retourformulier invullen. Ongeveer dan, tenminste.

#1 Versturen via PostNL

Allereerst heb je de keuze om je pakket retour te doen bij het dichtstbijzijnde PostNL punt. Tegenwoordig zijn dat er al wat, dus er zit vast eentje dichtbij genoeg zonder dat je er veel moeite aan ondervindt. Lees hier welke stappen je moet volgen:

  1. Vul het retourformulier in. Hierin geef je aan (indien je meerdere dingen hebt besteld) welk item retour gaat en waarom. Misschien waren de schoenen te groot, te breed, te klein, te…, etc. Voeg het retourformulier toe aan het pakket.
  2. Pak de schoenen in hun originele verpakking in in een pakket. Dit is een andere doos of een verzendzak. Zorg ervoor dat alles goed vastgeplakt zit. Het zou namelijk zonde zijn als je pakket onderweg beschadigt en jij je geld niet terugkrijgt.
  3. Plak het retourlabel zichtbaar op de buitenkant van het pakket.
  4. Ga naar het dichtstbijzijnde PostNL punt waar je het pakket afgeeft. Dit is gratis en je hoeft voor een standaardverzending dus niet te betalen. Je krijgt wel een verzendbewijs, waarvan het handig is dat je deze bewaart tot de retour in goede orde is ontvangen.

#2 Versturen via DHL

In principe volg je bij het versturen van een retour via DHL dezelfde stappen als degene die we hierboven hebben beschreven. Het enige verschil is echter dat de verzending nu via een DHL Servicepoint gaat. Van deze punten zijn er voor ons gevoel zelfs nóg meer dan bij PostNL het geval is, dus ook dat moet goed komen.

#3 Laten ophalen

Misschien ben je slecht ter been, werk je vijf dagen per weekt tijdens winkeluren of ben je om een andere reden verhindert om je pakket via een postpunt retour te doen. In dat geval kan je voor €1,50 gebruikmaken van de ophaalservice. Dit verloopt als volgt:

  1. Je maakt via de website een afspraak. Hierin geef je een bepaald tijdvak en datum aan, wanneer de bezorger het pakket kan komen ophalen.
  2. Op de dag van ophalen moet je zorgen dat er iemand aanwezig is die het pakket afgeeft.

Het is fijn dat dit ook kan in de avonduren, zodat je niet alsnog met het probleem zit dat je niet aanwezig bent.

#4 Zelf opsturen

Je bent niet de eerste of de enige die weleens een retourlabel kwijtraakt. Gelukkig biedt vanHaren daar gewoon een oplossing voor, en dat is het zelf opsturen van je te retourneren artikelen. Gezien het adres een antwoordnummer betreft, is dit eveneens gratis. Stuur je pakket op naar:

vanHaren Schoenen bv
Antwoordnummer 10110
5140VB Waalwijk
Nederland

Wel zal de winkelketen het kunnen waarderen als je het retourformulier bijvoegt. Zo kan de retour op vlotte en juiste wijze worden verwerkt.

#5 Retourneren in de winkel

Mochten alle bovenstaande keuzes je niet aanstaan of wil je gewoon naar de winkel, dan is het mogelijk om je schoenen (of ander item) te retourneren in de winkel. Leuk is dat je in de winkel direct je schoenen kan omruilen voor wat anders.

Restitutie

In principe word je geld bij alle bovenstaande wijzes gerestitueerd op de manier waarop je in eerste instantie hebt betaald. Je krijgt het bijvoorbeeld op je rekening gestort of de bestaande factuur wordt aangepast. In de winkel kan je er echter voor kiezen om het direct contact uit te laten betalen, mocht je dat willen. Zo hoef je niet te wachten en heb je vrijwel direct je geld terug.

Wachten? Jazeker. Bij het retourneren van een online bestelling kan het tot wel 14 dagen na herroeping duren voordat je je geld terug. Daarbij is het handig om in gedachten te houden dat er waardevermindering kan plaatsvinden. Zijn de artikelen niet meer in originele staat omdat je ze gedragen hebt, dan zal je waarschijnlijk niet alles terugkrijgen. Natuurlijk wordt er wel rekening gehouden met het feit dat je schoenen daadwerkelijk moet passen, om te weten of ze aan je eisen voldoen.

Retourvoorwaarden

Als laatste wijzen we je graag nog op een aantal retourvoorwaarden, zoals deze bij een retour van vanHaren geldt. Lees:

  • Ruilen
    Ruilen van online bestelde producten is alleen mogelijk als je de artikelen in de winkel retourneert. Zo niet, dan zal je het ene item moeten retourneren, om vervolgens de volgende weer opnieuw te bestellen.
  • Retourtermijn
    In principe heb je 60 dagen om zonder opgave van reden artikelen te herroepen. De 60 dagen gaan in op het moment dat je het pakket hebt ontvangen. Na deze 60 dagen, als je vanHaren op de hoogte hebt gesteld van de herroeping, heb je nog eens 14 dagen om het product terug te sturen.
  • Garantie
    Het kan zijn dat een product al defect is wanneer het bij jou aankomt. In dat geval zal je z.s.m. contact moeten opnemen met de klantenservice. Je mag ook naar het dichtstbijzijnde filiaal om het defect te laten zien. Qua garantie werkt vanHaren met de wettelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

En zo kan jij waarschijnlijk meteen uit de voeten met het retourneren van jouw vanHaren product. We hopen dat alles is gelukt en vloeiend verloopt. Heb je nog vragen? Contacteer dan de klantenservice van vanHaren.

0 Shares
Ook interessant