WE Fashion retour: een handig stappenplan

0 Shares
0
0
0

Voor een leuk feestje heb je wel zes verschillende outfits besteld, maar eerlijk, dat was niet nodig. Wat van te voren al je nummer 1 was, is ook de nummer 1 gebleken. Maar, wat doe je met die overige outfits?

Ons antwoord: terugsturen natuurlijk! Omdat je had gekozen voor direct betalen, zou het zonde zijn als je het geld niet meer terugkrijgt. Het terugsturen van kleding is wellicht wat vermoeiend en niet de leukste dat er is. Alleen, het zou zonde zijn als de kleding in je kast blijft verstoffen. Daar wordt jij niet blij van, maar de kleding al helemaal niet (mocht je erin geloven dat kleding gevoel heeft).

Stappenplan retour

In deze blog lees je in een aantal handige stappen hoe het retourneren bij WE Fashion werkt. We beginnen bij de stap waar je het retour voorbereid.

Stap 1: Retour voorbereiden

Allereerst wil je je retour op de juiste manier voorbereiden. Stap 1 is om je retour aan te melden. Dit kan via twee wegen:

  1. Log in via je WE-account en volg de stappen.
  2. Meld de retour aan met je ordernummer en e-mail.

Nadat je deze stap het voltooid, geef je aan op het retourformulier de reden van retourneren en de specifieke artikelen aan die je wilt retourneren. Misschien is de reden dat het te klein valt of kapot is. In dit geval zou je ook een ‘omruil’ kunnen aanvragen.

Let op: binnen 60 dagen moet je je retour aanmelden. Vanaf het moment van aanmelden heb je 14 dagen om te retourneren. Mocht het dus net gaan regenen die dag, dan kan je het nog even voor je uitschuiven.

Stap 2: Pakket opsturen

Als je het pakketje hebt ingepakt, dan ben je waarschijnlijk ook een retourlabel tegengekomen. Deze plak je logischerwijs op het pakket. Je kan nu kiezen voor twee opties:

  • PostNL: het retourlabel dat is geleverd, geldt voor een retour via de pakketbezorgers van PostNL. Je zoekt het dichtstbijzijnde pakketpunt op en levert het op. Het fijne voor jou is, is dat je geen verzendkosten betaald. Bij de verzending geef je wel altijd aan dat het om een pakket van WE Fashion gaat.
  • Andere pakketbezorger: het kan zijn dat je om een bepaalde reden geen gebruik wil/ kan maken van PostNL. In dat geval stuur je het pakket op via een andere pakketbezorger. Het adres waar je het retour naar kan opsturen is:

    WE Fashion
    o.v.v. webshop retouren
    Antwoordnummer 56020
    3506 VB Utrecht

    Helaas worden de verzendkosten hier niet van vergoed en moet je zelf de rekening hiervan betalen.

Stap 3: Terugbetaling

Allereerst is het belangrijk om het verzendbewijs te bewaren, totdat het pakket in goede orde is ontvangen en je je geld hebt teruggekregen. In principe krijg je ook je geld terug als het pakket is aangekomen en dat door het systeem is verwerkt.

Maar, let op: heb je kleding uit meerdere pakketten, dan moet je het afzonderlijk opsturen. Save the turtles is no more, helaas.

Retourneren in de winkel

Mocht je toevallig in de buurt zijn van een WE Fashion winkel, dan kan je je pakket ook daar terugbrengen. Hiervoor gelden in principe dezelfde stappen als degene die je volgt om een pakket via de post te retourneren. Dus: je pakket aanmelden als retour en het retourformulier invullen.

Mocht je denken dat je je geld meteen terugkrijgt: het antwoord is nee. Pas als je pakket is verzonden door de winkel en is aangekomen in het distributiecentrum, wordt het geld teruggestort. In plaats van een verzendbewijs, ontvang je een ontvangstbewijs.

WE Fashion op sociale media

Voordelen online shoppen

Nu horen we je denken: waarom zou ik überhaupt al die moeite ondergaan als ik ook in een fysieke winkel kan shoppen en niks hoef te retourneren. Nou, ja, zo denken wij er in sommige gevallen eveneens over. Toch zijn er talloze voordelen aan het online shoppen en die hebben wij voor je op een rijtje gezet. Niet om je te overtuigen, want dat is onze taak niet, maar om je te informeren, dat is onze taak wel.

#1 Beschikbaarheid van producten

Je kan alles vinden wat je nodig hebt, van lange jurken tot aan sokken en van ondergoed tot aan een luxe mantelpak. Waar je soms nog wel tegen het probleem aan loopt dat een item niet meer in je maat beschikbaar is, zal dat online niet snel voorkomen. In de distributiecentra zijn ontzettend veel producten opgeslagen. En als het product er niet is, dan had je het product er al van te voren uitgefilterd.

#2 Altijd en overal

Een van de grootste voordelen van online winkelen is dat je vanuit huis kunt winkelen. Je hoeft niet meer naar de stad te gaan en kan vanuit je luie stoel een paar knopjes indrukken. Het enige dat je nodig hebt is een internetverbinding en een smartphone, tablet of computer. Je kunt bovendien winkelen wanneer het jou uitkomt, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

#3 Keuzehulp

Een ander voordeel van online winkelen is dat je gemakkelijk toegang hebt tot productinformatie en recensies. Online winkels bieden gedetailleerde informatie over producten, inclusief afbeeldingen en specificaties. Daarnaast kun je recensies van andere klanten lezen voordat je een aankoop doet. Dit geeft je een goed idee van de kwaliteit en maatvoering van het product, voordat je het koopt. Er wordt in bepaalde zin al vóór je gekozen. De ontelbare filteropties maken overigens het overzicht wat meer behapbaar.

Conclusie

In deze blog hebben we besproken hoe je kleding van WE Fashion kan retourneren. Het retourbeleid verschilt niet veel van andere retailers, maar het is wel belangrijk dat je op bepaalde zaken let. Zo is alleen een retour via PostNL gratis en heb je 60 dagen om je retour aan te melden.

Hoewel het wellicht wat moeite kost, biedt het online shoppen je genoeg voordelen ten opzichte van shoppen in een winkel. De beschikbaarheid is over het algemeen groter en je kan vanaf elke plek shoppen waar je maar wilt. Want eerlijk, heb jij zin om door de stromende regen of in de bloedhitte te shoppen?

0 Shares
Ook interessant